Перейти до основного вмісту

Реєстрація ОСББ

Послуга доступна у містах (Львів, Івано-Франківськ, Київ)

Вид послуги

Реєстрація ОСББ

Час виконання

10 робочих днів

Вартість, грн

3000

* у вартість включено всі платежі (в тому числі нотаріальні)

Порядок створення та діяльності Об’єднань співвласників багатоквартирного будинку (надалі – «ОСББ», «Об’єднання») в Україні регулюється ЗУ «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» та ЗУ «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».

Йдеться про те,  що для ефективного використання мешканцями будинку їхнього спільного майна, його належне утримання та використання, останні можуть створити ОСББ.

Об’єднання  може  бути  створено  лише  власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках).    Установчі    збори   об’єднання   у  новозбудованих багатоквартирних  будинках  можуть  бути проведені після державної реєстрації   права   власності   на  більше  половини  квартир  та нежитлових приміщень у такому будинку.

Учасниками ініціативної групи (і відповідно брати участь в установчих зборах ОСББ) з його створення можуть бути лише власники квартир та нежитлових приміщень.

 

!  Звертаємо Вашу увагу, якщо мова іде про новозбудований будинок – то в такому разі, дані збори можуть проведені після державної реєстрації права власності на більш ніж половину (50 % і більше) квартир та нежитлових приміщень будинку.

 

 Важливо також зазначити, що управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об’єднань співвласників багатоквартирного будинку).

Можна наводити багато переваг створення ОСББ, описувати порядок скликання його установчих зборів, досліджувати права та обов’язки співвласників та самого ОСББ чи порядок прийняття рішення про визначення розмірів  внесків  і платежів   співвласників,   порядок   управління  та  користування спільним  майном. Не будем акцентувати на цьому Вашу увагу, оскільки це виключно робота фахового спеціаліста, а наведемо 6 етапів створення ОСББ які дадуть Вам розуміння що і за чим необхідно робити у випадку якщо даною процедурою Ви маєте бажання займатись самостійно:

 

1) скликання ініціативної групи (не менш як з 3-х власників квартир чи нежилих приміщень.

Для цього, кожному власнику потрібно направити письмове повідомлення (під розписку чи поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення) – не пізніше як за 14  днів до дати зборів.

На даному етапі доцільно також підготовити для розгляду на установчих зборах проект статуту ОСББ.

 

! У відповідності до ч.1. ст.7 ЗУ «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» статут ОСББ складається відповідно до типового статуту, зміст якого затверджений редакції Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 238 від 23.09.2015р.

 

2) проведення установчих зборів (за умови що більше 50 % співвласників пройшли процедуру державної реєстрації права  власності на квартири чи нежитлові приміщення будинку).

  Для успішної державної реєстрації статуту Об’єднання, рекомендуємо включити до порядку денного установчих зборів наступні питання:

   1. Про обрання голови та секретаря установчих зборів;

  2. Про створення Об’єднання, визначення його назви і місцезнаходження;

  3. Про розгляд і затвердження Статуту Об’єднання;

  4. Про обрання Голови правління, членів правління ОСББ та ревізора.

  5. Про уповноваження представника  установчих зборів для державної    

     реєстрації ОСББ.

  На установчих зборах кожен співвласник квартири/нежитлового приміщення будинку має 1 голос. Рішення  вважається  прийнятим,  якщо  за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників.

  

3) державна реєстрація Об’єднання як юридичної особи.

необхідні документи:

1)  протокол установчих зборів - у 3-х примірниках;

2) статут ОСББ - у 2 оригінальних примірниках (+2 нотаріальні копії для відкриття рахунку у банку та податкової);

3)  список присутніх учасників на установчих зборах;

4)  реєстраційна заява.

 

4) включення ОСББ до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

для цього до місцевої податкової, яка взяла на облік Об’єднання потрібно подати заяву форми 1-РН та копії установчих документів (виписки з ЄДР, статуту).

 

5) виготовлення печатки;

6) відкриття банківського рахунку.

   

Зателефонуйте нам і юристи нашої компанії нададуть Вам чітку консультацію з порядку створення ОСББ, а також підготують всі необхідні для цього документи та проведуть їх державну реєстрацію.